Ekonomi

Reklam Kurulu yapay zekayla oluşturulan içeriklere yaptırım uyguladı

Reklam Konseyi, yapay zekayla oluşturulan içerikleri ilk kez incelerken, “ChatGPT” adı verilen yapay zeka uygulamasıyla oluşturulan ve rakip ürünlere göre üstünlük algısı aktaran kelimelerin yer aldığı 3 promosyona idari yaptırım uygulanmasına karar verdi. Şirketler ve objektif araştırma sonuçlarına dayanmıyordu.

Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, Komitenin, vatandaşları mağdur eden ve tüketici algısını manipüle eden eylemlerin yanı sıra yapay zeka kullanılarak oluşturulan reklamları ilk kez gündemine aldığı bildirildi.

Açıklamada, Kurulun eylül ayı toplantısında görüşülen 138 belgeden 120’sini mevzuata aykırı bulduğu ve reklam ve ticari yayın durdurma cezasının yanı sıra 12 milyon 231 bin 507 lira idari para cezası uyguladığı belirtildi. Söz konusu uygulamalar. göstermeye başladığı belirtildi.

Açıklamada, tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan veya dolaylı olarak etkileyen, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriklerin Kurul tarafından incelendiği vurgulanarak, “Bu kapsamda Kurul toplantısında yapay zeka tarafından oluşturulan ifadeler kullanıldı. Rakip ürün veya firmalara üstünlük algısı içeren ‘ChatGPT’ isimli istihbarat uygulamasına yer verilerek objektif içerikler incelendi.” “Araştırma sonuçlarına dayanmayan tanıtımlarla ilgili 3 dosyaya idari yaptırım uygulandı.” değerlendirme yapıldı.

Örtülü alkol reklamlarına idari yaptırımlar

Açıklamada, son dönemlerde özellikle sosyal medya kanallarında ticari reklamı yasak olan alkollü içecek tanıtımlarının yapıldığı gözlemlendiğine dikkat çekildi.

Kurul tarafından gerekli inceleme ve tespit çalışmalarının yapıldığı belirtilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

“Bu kapsamda reklamı yasak olan alkollü bir içeceğin röportaj-sohbet formatında tasarlanmış bir içerikle, eserin ismine doğrudan yer verilmeden dekor üzerine yerleştirerek, sloganlar kullanılarak tanıtımının yapıldığı belirlendi. Eserin ismine veya görseline yer verilmeden eserle özdeşleştirilerek, söz konusu örtülü reklamlara idari yaptırımlar uygulanmıştır.” Reklam Komitesi’nin bu ay gerçekleştirdiği toplantıda, sıralama sonuçlarında yer alan reklam içeriklerindeki ‘reklam’ olgusunun, ortalama tüketici algısını istismar edecek şekilde açık ve anlaşılır olma kriterini karşılamaması nedeniyle idari yaptırımlar uygulandı. Ticaret Bakanlığı olarak tüketicilerin karar alma süreçlerinde manipülatif eylemlerle mağdur edilmemelerini sağlıyoruz. “Tüketicilere ulaşmada etik olmayan davranışların önlenmesi için titizlikle çalışmaya devam edeceğiz.”

haberbakirkoy.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu